Företagsprofil

Det viktigaste är att företagets kärnvärden genomsyrar profilen och att man låter en röd tråd vandra i allt man gör. Svårare än så är det egentligen inte.

Konsten att vara tydlig i sin kommunikation är ha en röd tråd som löper genom allt ditt företag erbjuder kunderna. Det gör att du blir ihågkommen. I detta arbete används en grafisk profil vilket i korthet kan beskrivas som ett grafiskt regelverk för hur saker och ting får se ut. Vilka färger som ska användas, typsnitt, logotypens placering i förhållande till papprets yta osv. Kunden ska lätt känna igen att det är just ditt företag som kommunicerar.

I en profil ingår saker som logotyp, fakturor, visitkort, skyltar, brevpapper och hemsida, dvs saker som skapar den bild jag och alla andra betraktare av ditt företag får. Bryter man mot de rekommenderade riktlinjerna profilen har kommer ditt varumärke eller företagets profil sakta men säkert försvagas.

Jag hjälper dig med att ta fram en bra och stabil grafisk profil eller förädla den du redan har så att ditt varumärke stärks. Allt får du snyggt presenterat i en grafisk manual.

Exempel på profilmateriel

Logotyp - Fakturor - Visitkort - Brevpapper - Kuvert - Profilmanual mm

» Glöm inte att ta del av villkoren.