Villkor

 

Ansvar vid fel

Du som kund får alltid korrektur, d.v.s. filer av aktuell produktion att läsa igenom och godkänna. När ett korrektur är skriftligt godkänt har du som kund ansvaret för innehållet även om det råkar finnas sakfel, stavfel eller fel i layoutinnehåll. I regel tillämpas skriftligt godkännande via e-post. Ducon avsäger sig allt ansvar och bekostar inte nyproduktion av en felaktig trycksak då det finns ett godkänt korrektur. Det är alltså väldigt viktigt att du som kund tar dig tid att läsa och titta igenom alla korrektur ordentligt för att undvika irriterande och kanske kostsamma tryckfel.

Offerter

Offerter från Ducon baseras på branschens "Allmänna leveransvillkor för grafiska prestationer 2002" dvs ALG02. » Läs mer om ALG02 här.

Bekräftad beställning

En bekräftad beställning, d.v.s. en order, innebär att arbetet med att leverera din beställning har påbörjats. Det kan dock uppstå problem eller omständligheter som gör att du som kund ångrar eller måste avbeställa din beställning/order. När detta görs under påbörjad process sker debitering för det arbete som krävts fram till den tidpunkt då du har kontaktat Ducon i ärendet, dock minst 25 % av den totala summan exklusive moms.

Ändringar i beställningen

Om du upptäcker att förutsättningarna för t ex kampanj har ändrats och justeringar måste göras i arbetet som Ducon redan gjort, debiteras timtaxa för det extra arbetet (tilläggsprestationer). » Läs mer om detta i ALG02.

Betalningsvillkor

När originalen är klara och godkända levereras de till dig via e-post och/eller cd-skiva beroende på vad vi kommit överrens om. Betalningsvillkoren är oftast 20 dagar från och med godkänt original/fakturadatum.